Pierderile de caldura generate de motorul submersibil trebuie disipate in mediul pompat prin convectie. Daca nu se poate garanta viteza minima de racire de-a lungul motorului submersibil, este obligatorie instalarea unei mantii de racire pentru a genera racire suficienta. Racirea inadecvata poate avea diverse cauze, cum ar fi un diametru prea mare al putului, aplicarea in apa „deschisa” - in rezervor, lac etc., un debit insuficient sau un aflux de apa de sus.
Pentru a asigura racirea, unitatea pompa-motor este completata de o manta de racire. Aceasta „jacheta de tabla” separata este sigilata deasupra aspiratie pompei. Mediul pompat este astfel aspirat de jos si directionat pe langa motor pentru a disipa pierderile de caldura generate de motor (convectie).
Suporturi adecvate si filtre de admisie sunt disponibile pentru instalarea orizontala.
Asigurați o racire adecvata a motorului. O supraincalzire poate provoca daune, chiar grave, motorului si cablului de alimentare.
Pentru a asigura o racire adecvata a motorului, asigurati-va ca viteza agentului de racire - in cele mai multe cazuri apa - de-a lungul motorului este suficienta (min. 0,10 m/s).
Dacă nu este posibil sa se atinga viteza minima a apei necesara pentru racirea motorului (de exemplu, daca filtrele putului se afla deasupra motorului sau in cazul puturilor de diametru mare, fantini, sau daca motorul este instalat într-un rezervor, montati o manta de racire.
Pentru o instalare corecta, mantaua de racire trebuie sa inconjoare complet motorul si pompa, cel putin pana deasupra filtrului de aspiratie.
In acest fel, fluxul de apa este directionat în jurul motorului cu o viteza potrivită pentru a asigura racirea fortata a motorului.